Regardless of what people say or think about you, just remember that the only one you have to please is ALLAH

Wednesday 22 April 2015

Travelogue : Legoland Best Atau Tak?

Assalamualaikum.

Bismillahirrahmanirrahim.

LEGOLAND BEST ATAU TAK?




1. Lokasi Legoland (map) agak jauh dari bandar Johor. Kawasan sekitar memang belum membangun dan lokasi Legoland sendiri seperti satu tempat yang menarik di tengah padang rumput kering.

2. Tempat parking tak berapa cantik, tak berbumbung dan harus berjalan kaki sekurang-kurangya 10-15 minit untuk sampai ke pintu masuk Legoland.

3. Tiket Legoland memang mahal over RM100 (ticket). Selalu cari promosi2 untuk dapatkan tiket yang berbaloi harganya supaya first time experience tu tak rasa menyesal.

4.Untuk kanak2 boleh enjoy di Lego City (boleh pandu kenderaan lego dengan landmark sama seperti jalan raya), masuk ke waterpark, etc.

5. Untuk dewasa boleh berlegar2 di Miniland (Malaysian, Singapore & Asian landmark dibina menggunakan lego blok), Land of Adventure (duduk dan akan dibawa masuk pusing bilik adventure sambil pegang pistol lazer, misi nak tembak target untuk protect ancient treasure), dan macam2 lagi.

6. Cenderahati untuk dibeli di Legoland memang agak menakutkan, harganya sangat mahal walaupun hanya key chain dengan sebiji lego yang kecil. Fridge magnet pon tak banyak pilihan & not catchy to the eyes. 

7. Makanan dalam Legoland of course mahal-mahal belaka, ada beberapa Cafe berkonsepkan lego.

8. Di luar Legoland, sebelum pintu masuk Legoland boleh nampak Legoland Hotel & deretan bangunan kedai dengan beberapa fast food restaurant (KFC, Chicken Rice Shop, etc), So kalau tak nak makan dalam Legoland boleh cari outside food.

9. To support Cuti-Cuti Malaysia, boleh ke Legoland cuma jangan letak expectation yang tinggi terutama pergi bukan dengan kanak-kanak yang tujuannya memang nak main.

10. Nisbah best:takbest adalah 50:50 :)

Belum Lihat  Belum Tahu!

2 comments: