Regardless of what people say or think about you, just remember that the only one you have to please is ALLAH

Monday 13 April 2015

Review: 10 Favourites Skin Care Product

Assalamualaikum.
Bismillahirrahmanirrahim.



1. Olay White Radiance Brightening Serum
Use this product since uni time. Memang suka sebab bila pakai rasa lembap. Pernah senior tegur bekas parut (skin rashes kat pipi) cepat hilang; pakai apa? Ni lah dia. Walaupun sekarang lagi banyak jenis serum merum yang ada, masih kebal dengan yang ni.













2. Nano White Polishing Renewal Exfoliator

Kesukaan jugak sebab bila pakai sental kat muka terasa macam semua yang kulit2 mati tanggal. But sometime takut kalau2 kulit muka makin menipis pulak. 
TAPI, masa jalan2 dekat Paradigm Mall, kebetulan ada la pulak sale dari Face Shop, cuba new exfoliator product from Face Shop - review no. 3.















3. Face Shop White Jewel Peeling

Rasa lagi best pakai yang ni compare dengan no. 2, sebab muka terasa lagi licin & bersih lepas guna. Dan ingredient dia dari pearl so function nak memutihkan. Instructions - twice weekly.
















4. AG Gamat Healin - Facial Lifting Mask (Peel off)

First time guna lepas beli di Gamat Healin Shop @ Kuala Kangsar. Family sangat serasi dengan Gamat Healin produk. Tapi saya mencuba skin care produk. Ratakan kat muka sekata, biar sampai kering & peel-off dari bawah ke atas. Result dia BEST, tanggal semua white head. Licin. 

Unfortunately, pengeluaran produk ni sangat slow, selalu out of stock & sangat susah nak jumpa.

Terpaksa cari replacement yang ala2 best & power macam dia jugak (refer no. 5).















5. Himalaya Herbal Almond & Cucumber Peel-Off Mask
Ok yang ni not bad, function & feeling lebih kurang sama dengan no. 4. Walaupun power lekatan dia kurang dari no. 4, tapi kalau biarkan betul2 kering pada muka & peeling off right way In Sha Allah hasilnya muka licin seminggu dari white head :)















6. Vitamin E Gentle Facial Wash Body Shop
Hurm yang ni memang maintain pakai for 2-3 years since dah kerja $$. Agak mahal compare dengan yang lain tapi disebabkan muka serasi & terasa muka tak cukup vitamin, maintain dengan yang ni. Penjimatan boleh dilakukan dengan membeli hanya semasa SALE/ BIRTHDAY MONTH :)















7. Vitamin E Hydrating Toner Body Shop
Favorite from Body Shop after no. 6, kerana ianya tak merengsakan kulit selepas guna. Bad experience others toner yang sangat tajam pada kulit muka dan menjadikan kulit kering. So far all VIT E products from body shop gentle to skin & melembutkan kulit.















8. Tea Tree Squeaky Clean Scrub Body Shop

Favorite from Body Shop jugak. Sis yang ajar pakai benda ni, Sesuai untuk yang kulit berminyak. Kalau scrub dengan betul dan yakin, feeling muka licin tu ada sama macam selepas buat peeling- off mask pada muka. This one can be apply daily compare to peel-off mask which once/ weekly, So maintain kelicinan kulit daily dengan pakai yang ni. 















9. Tea Tree Oil Body Shop
Kecil2 jangan disangka tak berguna. Produk tip top untuk keringkan jerawat yang baru2 nak naik tu and In Sha Allah tak tinggal parut. Once pakai akan rasa burning sedikit pada kulit. Review majalah pon banyak tentang produk kecik ni.















10. Lukano Gamat Healin 
Function yang ni lebih kurang sama dengan no. 9. Antara favorite untuk redakan jerawat cuma effect dia pada muka tak sekasar no. 9, since its gel type & lembut pada kulit. Rasa sejuk je pakai & bukan sahaja nak kecutkan jerawat, tapi boleh hilangkan parut jugak (makan masa) & mengurangkan burn, luka, rashes & gatal2. ALL in ONE. Once apply kat jerawat yang bernanah tu, confirm akan kering & boleh keluarkan jerawat tu seperti kuping dengan senang, cuma ambil masa sikit.















10 BEST & FAVORITES SKIN CARE PRODUCT REVIEW. I will make sure sekiranya ada masalah kulit, white head, black head, gatal muka, rashes muka, cuci muka, scrub muka...these 10 products akan menjadi pilihan.

No comments:

Post a Comment